Batman'da 40 dereceyi aşan hava sıcaklığında mandalar serinliği çayda aradı

Batman'da etkisini artıran aşırı sıcaklar hayatı olumsuz etkilerken, bunaltıcı havadan sadece insanlar değil hayvanlar da nasibini alıyor.

Meteoroloji verilerine göre sıcaklıkların mevsim normallerinin üzerinde seyrettiği Batman'da, öğle saatlerinde termometreler 40 derecenin üzerini gösterdi.

Kavurucu sıcaklar nedeniyle vatandaşlar gölgelik alanları tercih ederken, hayvanlar da serinleyebilmek için farklı yöntemlere başvuruyor.

Kent merkezine yakın bölgelerde otlayan manda sürüleri, yükselen sıcaklık karşısında Batman Çayı'na girerek adeta suyun içerisinde kayboldu.

Vücutlarının büyük bölümünü suya bırakan mandaların, sadece baş ve sırt kısımlarının görünmesi dikkat çekti. Serin suların içerisinde uzun süre kalan hayvanlar, bu şekilde vücut sıcaklıklarını dengelemeye çalıştı.

Özellikle sıcak havalara karşı hassas olan mandaların su ve çamur içerisinde vakit geçirmeyi tercih ettiği bilinirken, Batman Çayı da bu günlerde onlar için doğal bir serinleme alanına dönüştü.

Çay kenarında oluşan manzara, sıcak havanın etkisini gözler önüne sererken, bölgeden geçen vatandaşların da ilgisini çekti.

Batman'da önümüzdeki günlerde de yüksek sıcaklıkların etkisini sürdürmesi bekleniyor. (İLKHA)

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Batman Haberleri

Batman'da sulama kanalında boğulma tehlikesi geçiren 2 kişi kurtarıldı
Fiyatlar revize edilecek mi?
Arpa hasadına başlayan çiftçiler verimden memnun, maliyetlerden şikâyetçi
Batman'da 2021 yılındaki faili meçhul cinayet aydınlatıldı: 5 tutuklama
Batman Beşevler Mahallesinde otomobilin çarptığı çocuk ağır yaralandı