Peygamber Efendimiz nezretmeyi neden uygun görmemiştir?

Fetva Kurulu, "nezrin" gönül hoşnutluğuyla verilen "şükür sadakasıyla" bir tutulamayacağını, bu bakımdan İslam'ın teşvik etmediği bu davranıştan uzak durulmasının daha evla olduğunu belirtti.

İTTİHADUL ULEMA Fetva Kurulu, "Peygamber Efendimiz nezretmeyi neden uygun görmemiştir?" sorusuna yanıt verdi.

Fetvada, şu ifadelere yer verildi.

"İslam, herhangi bir sebep için nezretmeyi teşvik etmez. Bunun yerine şükür için sadaka vermeyi tavsiye eder. Eğer bir kimsenin Allah'u Teâlâ'dan herhangi bir isteği varsa ve bu istek yerine gelirse şükür niyetiyle sadaka vermesi, 'Ya Rabbi, şu talebim yerine gelirse şu hayırda ya da bu ibadette bulunacağım.' demesinden çok daha hayırlıdır.

Ebu Hureyre'den (radiyallahu anh) rivayet edildiğine göre Efendimiz (aleyhissalatu vesselam) şöyle buyurmuştur:

'Nezir, âdemoğluna, Allah'ın kendisine takdir etmediği hiçbir şeyi yakınlaştırmaz. Ancak nezir, kadere muvafık olur. Nezir sayesinde, cimrinin kendi arzusu ile çıkarmak istemediği, cimriden çıkarılır. (Müslim).'

Hadiste de geçtiği üzere nezir gönülsüz ve karşılıklı vermek demektir. Dolayısıyla gönül hoşnutluğuyla verilen 'şükür sadakasıyla' bir tutulamaz. Bu bakımdan İslam'ın teşvik etmediği bu davranıştan uzak durmak daha evladır." 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri

Tatilin kaza bilançosu: 66 ölü, 8 bin 352 yaralı
Bayram tatilinin 6 gününde 3 bin 706 trafik kazası
Son 5 günde 3 bin 71 trafik kazası gerçekleşti
Türkiye ve 14 ülke, Ramazan Bayramını aynı gün idrak edecek
Bayram namazı nasıl kılınır?