Siyonist işgal rejimi sağlık personeli ve araçları hedef alıyor

Filistin Kızılay Cemiyeti, işgal rejiminin Filistin Kızılay'ı personeline ve araçlarına yönelik saldırılarına ilişkin açıklamada bulundu.

Siyonist işgal rejimi askerlerinin sağlık hizmeti sunan personelini hedef aldığı belirtilerek, Tubas kentinin doğusundaki Teyasir kontrol noktasında yaşanan arbedede karnından kurşunla vurulan bir Filistinliyi ambulans içindeyken gözaltına almaya çalıştığını bildirdi.

Açıklamanın devamında, söz konusu yaralıyı tedavi etmeye çalışan sağlık görevlilerinin işgal askerlerinin saldırısına uğradığı ve darp edildikleri kaydedildi.

Cemiyet, bu davranışın uluslararası insan hakları yasa ve kurallarını, özellikle 1949 tarihli Dördüncü Cenevre Sözleşmesi’ni açık bir şekilde ihlal etmek olduğunu ifade etti.

Açıklamada, sağlık çalışmalarını kolaylaştırmanın, on yıllardır yürürlükte olan uluslararası hukukun ve insani teamüllerin bir parçası olduğu vurgulandı.

Cemiyet son olarak, işgal rejimini, bu ihlallerden vazgeçmeye ve uluslararası insan hakları hükümlerine uymaya çağırdı. 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Filistin Haberleri

Can kaybı 72 bin 938'e yükseldi
Şehit İzzeddin İzzeddin el-Haddad dualarla defnedildi
Gazze’de şehit sayısı 72 bin 763’e yükseldi
Gazze'de ateşkes ihlallerinin devam etmesi sonucu 5 şehit
Kudüs'te rahibeye saldırı