Vali İpek: Şırnak'a 5 bin 201 Êzidi geldi

Şırnak Valisi Hasan İpek, Şırnak'a 5 bin 201 Êzidi'nin geldiğini açıkladı.

ŞIRNAK – Suriye’deki çatışmalar sonrası Türkiye’ye gelen Êzidi sayısı her geçen gün artıyor.

 

Şırnak’a gelen Êzidiler konusunda açıklama yapan Şırnak Valisi Hasan İpek, “Bugüne kadar ilimize gelen Êzidi sayısı 5 bin 201. Bunlardan bin 632’sini Mardin’in Midyat ilçesindeki kamplara yerleştirdik fakat orası da dolmak üzere. Şuan Şırnak’ta 3 bin 569 Êzidi var. Bunların yaklaşık 2 bin 300’üne Valiliğimiz bakıyor, bunlar ülkemize kaçak girenlerdir. Biz de valilikçe her türlü ihtiyaçlarını sağlıyoruz.”dedi.

 

Şırnak’a yerleşen Êzidileri ziyaret eden Şırnak Müftüsü Ahmet Özkan, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Mehmet Tahir Büdün,  Êzidilerle bir süre sohbet edip sorunlarını dinledi. Müftü Özkan, Êzidilerin içinde bulunduğu konum itibarıyla çok zor durumda olduklarını ve kendilerine yardım etmek gerektiğini söyledi. (İLKHA)

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Şırnak Haberleri

Şırnak'ta uyuşturucu ve asayiş operasyonları: 29 kişi hakkında işlem yapıldı
Hasan Tekin şehadetinin 36'ncı yılında kabri başında yad edildi
Şırnak'ta ormanlara girişler yasaklandı
Şırnak'ta iki aşiret arasındaki husumet kanaat önderlerinin devreye girmesiyle son buldu
Şırnak’ta Küresel Sumud Filosu saldırısı protesto edildi