Zekâtın erkenden verilmesi caiz midir?

Fetva Kurulu, "Zekâtı erkenden veren kimse, niyetiyle bunu belirlemelidir." diye belirtti.

İTTİHADUL ULEMA Fetva Kurulu "Zekâtın erkenden verilmesi caiz midir?" sorusuna yanıt verdi.

Fetvada, şu ifadelere yer verildi.

"Zekâtın erken verilmesiyle ilgili Hazreti Ali'nin rivayet ettiği bir hadiste, Hazreti Abbas (radiyallahu anh) Peygamberimiz’e (aleyhissalâtu vesselâm) vakti gelmeden önce zekâtın verilmesini sordu. Efendimiz de kendisine izin verdi (Ebû Dâvud, Zekât 21, No: 1624). Hazreti Ali'den rivayet edilen bir diğer hadiste ise Allah Resulü (aleyhissalâtu vesselâm) ihtiyaç nedeniyle Hazreti Abbas'tan iki yılın zekâtını aldı (Beyhakî, es-Sünenü’l-Kübrâ IV, 187, No: 7367). Bu iki rivayete binaen Hanefî fakihler, niyet olması şartıyla bir yıl veya daha fazla olacak şekilde zekâtı erkenden vermenin caiz olduğu görüşünü benimser (Mevsilî, el-İhtiyâr I, 248). Şafiî mezhebinde kabul edilen görüşe göre ise bir yıldan fazla olacak şekilde zekâtı erken vermek caiz değildir (Nevevî, Minhacü't-Tâlibîn s.226). Zekâtı erkenden veren kimse, niyetiyle bunu belirlemelidir. Yıl içerisinde zekâta niyet etmeksizin yaptığı hayır ve hasenatlar zekât yerine geçmez.

Konuyla ilgili dikkat edilmesi gereken bir diğer mesele de zekâtı alan kişinin bu süre zarfında, -zekât olarak verilen malların dışındaki bir yolla- zengin olmamasıdır. Olur da zekât yılı gelmeden miras, hibe ve kazanç yoluyla zekât alma özelliğini yitirirse aldığı malı iade etmesi gerekir. " (İLKHA)

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

İslam Ve Kuran Haberleri

Kaza orucunu keyfi olarak bozmanın hükmü nedir?
"Haksızlık Karşısında Susan Dilsiz Şeytandır" sözü hadis midir?
Kunut duasının me’sûr olması şart mıdır?
Yere yapışık olan halılar necis olduğunda nasıl temizlenir?
Kesê ku rojîya qeza negirtibe û bimre dibe şûna wî rojî bêgirtin?