​Bingöl Hesarek Kayak Merkezinde sömestr yoğunluğu

​Bingöl’de bulunan Hesarek Kayak Merkezi yarıyıl tatilinden dolayı ailelerden yoğun ilgi görüyor.

Bingöl Hesarek Kayak Tesisi, yarıyıl tatilinde ailelerin yoğun ilgi gösterdiği mekanların başında geliyor.

Bingöl Hesarek Dağı'na yaptırılan Hesarek Kayak Tesisi, yurt içinden ve yurt dışından gelen turistlerin kayak yaptığı doğunun önemli kayak mekanı haline geldi.

Merkeze bağlı Dikme köyünde 2500 rakımlı, 1600 metrelik profesyonel, acemi ve çocuklar için pistler, teleski, telesiyej ve baby lift mekanik sistemi ile 2016 yılında 20 milyon TL harcanarak yaptırılan Hesarek Kayak Merkezi’ne yarıyıl tatilinden dolayı ailelerden yoğun ilgi görüyor.

Bu yıl kayak sezonun başlamasıyla bir ayda yaklaşık 40 bin kişinin ziyaret ettiği Hesarek Kayak Tesisi’nde yarıyıl tatili olması sebebiyle yoğunluk yaşanıyor.

Bin 600 metre uzunluğa sahip pistiyle, çevre iller ve yurt dışından gelen misafirlerini ağırlayan tesis 70 yatak kapasitesiyle konaklama imkanı da sunuyor. Doğunun önemli kayak merkezleri arasına giren Hesarek Kayak Tesisi’ni kayak sezonu sonuna kadar yüzbinden fazla ziyaretçinin beklendiği bildirildi.

Ayrıca, Master Planı çerçevesinde Hesarek Kayak Merkezi’nde yeni pistler, dağ evleri, yeni otellerin yapılmasının hedeflendiği ifade edildi.

“Hesarek Kayak pisti harika bir yer”

Kayak merkezi ziyaretçilerinden Ali Bulşu, eski milli kayakçılardan olduğunu belirterek, “Hesarek pist olarak güzel bir yer. Erzurum, Sarıkamış ve Bursa gibi yerlerde kaydım buranın kayak pisti ve karı gerçekten daha güzel, harika bir yer. Herkesi buraya kaymaya bekleriz. Kayma sporu bir hastalık, güzel bir tutkudur diye bilirim.” dedi.

Eski milli kayakçılardan olduğunu dile getiren Hüseyin Çeçen de 25 yıldır Almanya’da yaşadığını belirterek, Hesarek Kayak Merkezi hakkında izlenimlerini şöyle anlattı:

“Almanya’dan Bingöl’e tatile geldim. Hesarek’in kar ve pistleri çok güzel ama tesis çok eski. Dünyanın değişik yerlerine kaymaya gittim, gördüm ama buraya en eski malzeme kullanılmış, son modern malzemenin kullanılması lazım. Burada kullanılan malzemeler hep eski.  Buradaki sistem 20 yıl önce Avrupa’da çöpe atılmış. Yeni teleferikler ve kapalı kabinler getirilmesi lazım. Bingöl insanı çok iyi onun için Avrupa’dan buraya geliyoruz. Bize daha masraflı olmasına rağmen, Bingöl memleketimiz olduğunu için burayı tercih ediyoruz. Buranın daha cazibeli olması için yenilenmesi lazım ve yeni otellerin yapılması lazım.”

“Bingöl’e fotoğraf yarışması için geldik burası güzel bir yer”

Aydın'dan Bingöl’e geldiğini söyleyen Ali Altın ise “Aydın Kuyucak ilçesinde öğretmenlik yapıyorum. Fotoğraf hobimiz var, bu bahaneyle Türkiye’nin çeşitli yerlerini geziyoruz. Bu yarıyıl tatilinde kısmet Bingöl’e gelmek varmış. Bingöl Valiliği güzel bir etkinlik yaptı onun için buradayız. Memleketin tanıtımı için fotoğraf yarışması gibi etkinlikler oluyor. Fotoğraf paylaşılan bir obje olduğu için bir ilin tanıtımına katkı yapar. Fotoğraf ismi gibi değil içi dolu bir olaydır. Fotoğrafçılık bir sanattır. Biz şu anda bunun tadını Bingöl Hesarek’te çıkarıyoruz. Bu etkinliği düzenleyenlere teşekkür ederiz.” ifadelerini kullandı.

“Bingöl’e ilk defa geliyoruz, doğası çok güzel”

Mersin’den Bingöl’e geldiğini söyleyen Veli Dölek ise şunları söyledi: “Beş kişilik bir ekip olarak Bingöl’de yapılan fotoğraf yarışmasına geldik. Bingöl’e ilk defa geliyoruz. Doğası olarak burası çok güzel. İnşallah bahar aylarında da geliriz. Bingöl köylerini gezdik, farklı yerlere Yüzen adalara gittik, orası da çok güzeldi. Gerçekten adaların yüzdüğünü gördük.”

Yarıyıl tatilini değerlendirmek için ailece kayak merkezine geldiklerini söyleyen Emre Yaşar, “Öğrenciyim, Bingöl Genç ilçesinden buraya kaymaya geldim. Tatili değerlendirmek için geldik.” diye konuştu.

İLKHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.