Eğitim-Bir-Sen'den Nemrut Krater Gölü'ne farkındalık yürüyüşü

Eğitim-Bir-Sen Bitlis şubesi, doğa güzelliğine dikkat çekmek için dünyanın ikinci, Türkiye’nin ise en büyük krater gölü olma özelliğine sahip Nemrut Krater Gölü zirvesine bir farkındalık yürüyüşü düzenledi.

Dünyanın ikinci, Türkiye’nin ise en büyük krater gölü olma özelliğine sahip Nemrut Krater Gölü, 2 bin 900 metre yüksekliği, sıcak ve soğuk gölleri, buhar bacaları, buz mağaraları ve seyrine doyumsuz manzarasıyla tam bir doğa harikası.

Doğaseverlerin ve fotoğrafçıların da gözde mekânlarından biri haline gelen Nemrut Krater Gölü, her mevsim doyumsuz manzarasıyla ziyaretçilerine unutulmaz anlar yaşatıyor.

Avrupalı Seçkin Destinasyonlar (EDEN) projesi kapsamında “Mükemmeliyet Ödülü” alan Nemrut Krater Gölü’nünün zirvesine yürüyüş düzenleyen Eğitim-Bir-Sen Bitlis şubesi, ziyaret için yerli ve yabancı turistlere çağrıda bulundu.

Düzenledikleri etkinlikle ilgili açıklamada bulunan Eğitim-Bir-Sen Bitlis Şube Başkanı Cabir Durak, kadın komisyonlarıyla birlik bir farkındalık oluşturmak ve Nemrut Krater Gölü'nün doğa harikasına dikkat çekmek için böylesi bir yürüyüşü yaptıklarını söyledi.

Durak, "Kadın komisyonumuz birlikte Nemrut Krater Gölü'nün manzarasını izlemek için kalderanın en yüksek noktasına bir tırmanış gerçekleştirdik. Yaklaşık bir buçuk saat yürüyüş mesafesinden sonra bu eşsiz manzaraya ulaşmak çok da zor olmadı. Aslında 3-4 saat daha da yürünse bu manzarayı görmeğe değer. Bütün vatandaşlarımıza buradan sesleniyoruz, bu güzel manzaraya ulaşmak çok da zor değil. Bitlisli olarak buraya geleceklere yardımcı olabilmek için elimizden geleni yapacağız." dedi.

Nemrut Krater Gölü'nün eşsiz bir manzaraya sahip olduğunu belirten Durak, "Hem doğa güzellikleriyle hem bitki örtüsüyle hem de bozulmamış yapısıyla hakikaten mükemmel bir gezi alanı. Bizler de buna hem bir ilgi uyandırmak hem de insanlara teşvik etmek için ikincisini düzenlediğimiz Eğitim-Bir-Sen yürüyüşünü gerçekleştirdik. Nasip olursa bundan sonraki süreçlerde de inşallah bunu geleneksel hale getirerek, buradaki hem üyelerimize hem de bütün meslektaşlarımıza bu güzelliği yaşatmak için elimizden geleni yapacağız. Özellikle doğaseverleri buraya davet ediyoruz. Bu yürüyüş alanlarını, bu güzel manzarayı birebir görebilmek, yaşayabilmek tamamen sizin elinizde. Bu duyuru herkese yapıyoruz. İnşallah bundan sonra da bu ve buna benzer etkinliklere devam edeceğiz." ifadesini kullandı.

Eğitim-Bir-Sen Kadın Komisyonu Bitlis Şube Başkanı Figen Aydemir Benice ise "Sendika başkanlarımızla birlikte Nemrut Krater Gölü'ne doğa yürüyüşü yaparak geldik. Bu yıl ikincisi düzenliyoruz. Ben de dahil olmak üzere ilk defa gelen arkadaşlar var. Bir buçuk saat boyunca zirveye tırmandık. Tırmanış biraz zor oldu ama çok güzel oldu. Buraya gelip, bu güzel manzarayı görünce yorgunluğumuzu unuttuk. Arkadaşlarımız da çok mutlu oldular. Sendika başkanımıza teşekkür ediyoruz. Nemrut Krater Gölü harika bir yer. Bu doğayı hepimizin gelip görmesi gerekiyor." diye konuştu.

3 yıldır Bitlis'te görev yaptığı halde ilk kez geldiğini dile getiren ziyaretçilerden Rukiye Tunç, Nemrut Krater Gölü'nün bu kadar güzel olduğunu tahmin etmediğini söyledi.

Tunç, "Cennet vatanı Türkiye'miz, doğusu ile batısı ile muazzam bir ülke. Şu an Nemrut Krater Gölü'ndeyiz. Bu eşsiz güzelliği tanımamıza vesile olan sendikamıza teşekkür ediyoruz. İlk kez geldim, bu kadar güzel olduğunu tahmin etmiyordum. Cenab-ı Allah'ın eşsiz güzelliğini izliyoruz buradan. Çok mutluyum, çok güzel bir manzara. İnşallah bundan sonra sık sık bu güzelliği, bu manzarayı görmek için geleceğim. Herkesi de buraya davet ediyorum." diye duygularını paylaştı.

Eğitim-Bir-Sen'den Nemrut Krater Gölü'ne farkındalık yürüyüşü

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.