Gaziantep Havalimanı'na iniş kolaylığı için yeni sistem

​Devlet Hava Meydanları İşletmesi, Gaziantep Havalimanı'ndaki mevcut Aletli İniş Sistemi'ni (ILS) CAT II'ye yükselteceğini açıkladı.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Hüseyin Keskin, Gaziantep Havalimanı’ndaki ILS, CAT II’ye çıkarılacağını belirtti.

Keskin, yeni sistemin uçakların görüşünün düştüğü meteorolojik durumlarda havalimanına emniyetle yaklaşmasına imkan sunacağını söyledi.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin de DHMİ'nin hazırladığı rapor ile ilgili bilgi verdi.

Şahin, şehir olarak 2020 yılının ilk müjdesini DHMİ'den aldıklarını belirterek, havalimanında yapılan teknik inceleme neticesinde hizmet veren mevcut ILS'nin CAT II standartlarına haiz olduğunu ifade etti.

Zaman zaman kış şartlarında sisli havalarda yolcu uçaklarının Gaziantep Havalimanı'na inmesinde güçlüklerin yaşandığını hatırlatan Şahin, yaklaşma kategorisinin CAT II'ye yükseltilmesi amacıyla girişimlerde bulunduklarını belirtti.

Keskin'e Gaziantep adına teşekkür eden Şahin, teknik çalışmaların ardından Aletli İniş Sistemi’nin (ILS) CAT II seviyesine çıkarılacağını söyledi.

İLKHA

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gaziantep Haberleri

Gaziantep'te araması bulunan FETÖ üyesi yakalandı
Gaziantep'e iniş yapan yolcu uçağının lastiği patladı
YKS için yola çıkan otomobil tırla çarpıştı: Bir ölü, bir yaralı
Boğazına şeker kaçan öğrenci, öğretmenin Heimlich manevrasıyla kurtarıldı
Gaziantep'te iş yerine silahlı saldırı: 3 şüpheli yakalandı